سفر به مالزی ؛ تور و اطلاعات گردشگری مالزی

سفر به مالزی ؛ تور و اطلاعات گردشگری مالزی

در اینجا جاذبه های گردشگری مالزی را به شما معرفی خواهیم کرد و توضیحاتی درباره کوالالامپور لنکاوی ، سنگاپور و دیگر شهر های مالزی ارائه خواهیم داد
سفر به مالزی ؛ تور و اطلاعات گردشگری مالزی

سفر به مالزی ؛ تور و اطلاعات گردشگری مالزی

در اینجا جاذبه های گردشگری مالزی را به شما معرفی خواهیم کرد و توضیحاتی درباره کوالالامپور لنکاوی ، سنگاپور و دیگر شهر های مالزی ارائه خواهیم داد

اطلاعاتی راجع به خصوصیات مردم و قانون مالزی + اطلاعات واحد پولی

- مالزی یک کشور با فرهنگ‌های مختلف می‌باشد ولی به عنوان یک کشور اسلامی، قوانین و آداب و رسوم اسلامی در آنجا رعایت می‌گردد.
- در این مطلب اطلاعاتی را در خصوص قانون ، مردم و واحد پول مالزی در اختیار شما قرار خواهیم داد.


  

- برای رانندگی در این کشور می‌باید گواهینامه ملی آن یا یک گواهینامه بین‌المللی (IDP) در اختیار داشته باشید. (IDP) یک مجوز بین‌المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره‌های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از ۱۶۰ کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین‌المللی، می‌تواند تعیین و تأیید‌کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می‌نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.


-  چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محلی بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعاً به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محلی را نمی‌دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می‌باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی‌باشد.


توصیه می‌گردد در صورت سفر به این کشور از تسهیلات مربوط به بیمه مسافرتی استفاده نمائید. البته باید گفت بیمه‌های موجود تنها برای موارد پیش‌بینی نشده بوده و نمی توان از تسهیلات آن برای درمان بیماری‌های خاص بهره برد.


سعی نمائید در تهیه خوراک و آب مناسب (ترجیحا آب بسته‌بندی) دقت نمائید.


 آب لوله‌کشی در کوالالامپور قابل شرب است. اما می‌تواند به علت سیستم کهنه لوله‌کشی رنگین باشد. از این نظر بسیاری از مردم از آب بسته‌بندی شده و یا از تصفیه‌کننده آب بهره می‌برند.

 دیگر از مالاریا در این شهر خبری نیست. اما تب استخوان‌شکن می‌تواند گاهی مشکل ساز باشد. بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، مراقبت از خود در مقابل گزش پشه معابد (Aedes mosquito) است. نوعی قرص ضد پشه (با عنوان محلی Ubat Nyamuk) در داروخانه‌ها محیاست و می‌توانید با سوزاندن آن در اتاق محل اقامت خود پشه‌ها را دفع نمایید.

کوالالامپور شهری آزاد است و می‌توانید نوع پوشش خود را آزادانه انتخاب کنید.  البته مالزی کشوری اسلامی است و احترام به سنن اسلامی نیز بایسته است. برای ورود به مساجد بایستی لباس مناسب و پوشش اسلامی داشته باشید. برخی معابد نیز پوشش مناسب را برای ورود الزامی می‌دانند.

کوالالامپور از نظر جرایم جنایی شهری امن محسوب می‌شود. اما همیشه در نگهداری از اموال باارزش خود خصوصاً در بین جمعیت و نواحی شلوغ نهایت دقت را مبذول بدارید. کیف خود را همیشه در سمتی نگاهدارید که در دسترس موتورسواران کیف‌قاپ نباشد.

تاکسی‌ها امن هستند اما آنان گاهی از استفاده از تاکسی‌متر امتناع می‌کنند و برخی از تاکسی‌رانان از گردشگران هزینه بیشتری طلب می‌کنند. اگر راننده تاکسی از استفاده از تاکسی‌متر امتناع کرد از تاکسی پیاده شوید و یا همان ابتدا بر سر قیمت مسیر توافق کنید.

بنا به قانون مالزی گردشگران بایستی گذرنامه خود را در همه وقت همراه داشته باشند.


وضعیت راه‌ها و جاده‌ها در این کشور مناسب بوده و امکانات حمل و نقل به نحو مطلوبی موجود است. شهرها به لحاظ ترافیکی با مشکلاتی مواجه هستند؛ لذا در صورت رانندگی در این کشور و بروز حادثه تصادف، توصیه می‌گردد از حرکت دادن وسیله نقلیه خودداری کنید و تا آمدن پلیس و تهیه گزارش، صحنه تصادف را ترک نکنید.


سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور

آدرس:LORONG  U  THANT  1  OFF  JALAN  U  THANT  55000
تلفن:۴۸۲۴ ۴۲۵۱ (۳ ۰۰۶۰)
فاکس:۲۹۰۴ ۴۲۵۶ (۳ ۰۰۶۰)

پول کشور مالزی

واحد پول کشور مالزی رینگیت می باشد و هر واحد حدود 1000 تومان می باشد. در زیر شمایی از پول های رایج مالزی را خواهید دید.


1 رینگیت = حدود 1000 تومان


2 رینگیت = حدود 2000 تومان


5 رینگیت = حدود 5000 تومان

 
10 رینگیت = حدود 10000 تومان
 
 
50 رینگیت = حدود 50000 تومان
 
 
100 رینگیت = حدود 100000 تومان
 
 


سکه های مالزی

 
1 سن cen =  ( هر 100 عدد معادل 1 رینگیت می باشد)
5 سن cen =   ( هر 20 عدد معادل 1 رینگیت می باشد)
10 سن cen =   ( هر 10 عدد معادل 1 رینگیت می باشد)
20 سن cen =   ( هر 5 عدد معادل 1 رینگیت می باشد)
50 سن cen =   ( هر 2 عدد معادل 1 رینگیت می باشد)